tirsdag 18. august 2015

DUGGDRÅPE






Kastehelmi betyr duggdråpe på Finsk.
Jeg har falt for flere av Iittalas flotte design, men dette er nok det aller fineste 
Elsker de herlige små "dråpene", en flott effekt, som gir glasset klasse!




Krukker og glass bruker jeg til alt fra mat og drikke, til planter,
godis, telys og oppbevaring av småting.

Her er kjøkkenglasset blitt brukt til melk, og krukken til en plante.
Lokket brukes som et lite kjeksfat - ingenting er bedre enn to små kjeks og et glass melk 




Her har glasset blitt fylt med kjeks, og koppen fått seg en liten sukkulent
Liker godt at fint design kan brukes til mer enn servering ... 




Til nå har jeg to glass og en krukke i denne fine serien,
men ønsker meg masse mer 
Dessertskålene med stett for eksempel, de er så fine 




PS: kjeksen ble borte under photoshoot'en 

Ha en fin kveld!

... jeg skal slenge bena på bordet kjenner jeg,
hverdag var lenge siden gitt... 


- Lysestaker og Kastehelmi krukke og glass fra Iittala // sukkulent og plante fra Plantasjen -


2 kommentarer:

Regine sa...

Du tar så vakre bilder!!
Gjett kem som fikk lyst på dei lysestakene no, hehe..

Eg må holde meg på matta! Eg gjekk på ein aldri-så-liten smell istad då eg skulle kjøpe en tskjorte og endte opp med jeans, gensere, topper og eit par sko. Woops. Siste eg burde gjøre no når eg må spare penger.. Klær må ein ha, right? ;)

Camilla Engelstad sa...

Nydelige de nye glassene og krukkene i Kastehelmi serien :-) Er på min ønskeliste!