torsdag 3. desember 2015

Rød og naturlig jul

Annonse


Desember og J U L  
Her starter julen 1 desember.
Julekalendere, julestjerner, adventsstaker,
julebakst, julegaveshopping, julegodis, små stuegraner og
mange tente lys, noen med herlige juleduft.
Nå er det virkelig K O S 




Her er det en blanding av rød, klassisk og naturlig, harmonisk jul.
Mye naturmaterialer som kongler, mose og gran blir brukt allerede fra første desemberdag 
Det røde kommer frem den siste uken  et par røde puter, noen sjarmerende nisser og 
juletrepynt i rødt og gull - perfekt!





Bordet vårt dekkes i hvitt, grått og grønt.
Granbar ligger på midten av bordet, mange lysglass og lysestaker med levende lys,
lerkegrener og noen buketter misteltein lager herlig stemning  
Sammen med ribbe, surkål, poteter, julepølser, medisterkaker og mannen's
magiske fløtesaus er vi D E R - beste med hele julen!




For noen år siden gikk vi over til kunstig juletre, og det er helt perfekt!
Skeidar har et stort utvalg, fra rimelige, litt mindre trær, til mer kostbare, store trær med lys 
Jeg har alltid reagert på granen, øyne og nese renner, nå slipper jeg det.
Ikke drysser den og ikke trenger jeg å ha juletre liggende på terrassen til snøen smelter...
Eneste jeg savner er kosen og tradisjonen med å plukke ut det fineste treet.




Mine juletips for en skikkelig COZY jul:

- masse grønt, i krukker og på fat
- stearinlys og kubbelys i store mengder, med og uten duft
- saueskinn, puter og pledd i fleng
- blomster - juleroser, tulipaner og grankvister i fine vaser
- legg gjerne juletrekulene på fat og i krukker i ukene før de skal på treet


Hos Skeidar bugner det av fine ting til jul,
ta turen innom og la deg inspirere 

Og du, bli med på Skeidars Julekalender,
med premier for 1/2 million!!
DET skal jeg 





1 kommentar:

Gry sa...

Høres ut som den perfekte jul, spør du meg! :) Koselige tradisjoner, og jeg liker som deg godt å pynte med natur, men skal det bli jul må en ha litt rødt også :)
Takk for fine tips og inspirasjonsbilder, morsomt å la seg utfolde i pyntegleden i denne søte juletid. Ute laver snøen ned, og nå gikk akkurat noen rådyr forbi og inn i hagen til naboen.. hi hi.. MAGIC!:)
Nyt førjulsdagene fine deg! <3